Saturday, March 21, 2009

bye2 lina..

tanggal 19 mac 2009, aku bersama pah, ma & nabila ke tasik untuk melihat lina wat kali terakhir sebelum lina bertolak ke kem PLKN di Sekakap, Mersing..sebelum tu, aku ngan ma ke sekolah untuk mendapatkan pengesahan untuk permohonan sijil LCCI..& tepat jam 9 pagi, pah sudah tiba di depan sekolah untuk menjemput kitorang..kemudian pah teros ke taman muhibbah untuk menjemput nabila..dengan kepantasan yg ada, pah terus meluncur ke tasik..

setibanya di sana, kenderaan sudah memenuhi kawasan parking tasik, x kira di bahu kiri jalan mahupun di bahu kanan jalan..begitu juga dengan bas yg sudah beratur di perkarangan tasik..kami tercari2 jugak kawasan nak parking & at last pah parking ketenyer berdekatan ngan pintu kecik tasik di kawasan belakang..kemudian kitorang teros turun ke tasik sambil tercari2 di mana lina..ibu bapa mahupun ahli keluarga sudah ramai memenuhi kawasan tasik walaupun hujan renyai turun..

x lama pastu, pah jumpa bas yg akan membawa peserta2 PLKN ke Sekakap, Mersing..berdekatan bas itu, kitorang berjumpa dengan family lina lalu bersalaman dengan mereka..then kitorang teros ke bas tersebut sambil2 tercari2 di mana lina kerana peserta2 PLKN sudah dikehendaki menaiki bas..at last jumpa jugak lina..kami melambai2 lina dari bawah bas..kesedihan kian terpancar dari wajah lina..tapi x lama pastu, kitorang pun berlalu..

kitorang terus ke tempat family2 peserta PLKN lain menunggu..dengan kekuatan & harapan untuk berjumpa lina wat kali terakhir, akhirnya pah naik jugak ke dalam bas itu untuk berjumpa dengan lina..nak naik semua kang takot kene marah lak..so pah je yg naik..then bila pah turun, wajahnya kelihatan sayu..pah kata lina kelihatan agak sedih & sudah mengalirkan air mata..

bas pun mula bergerak..kitorang diberi arahan supaya memberi laluan untuk bas kuar..& ketika bas bergerak perlahan untuk kuar, terlihat lina yg kesayuan sambil melambai2 ke arah kitorang..terasa hiba jugak di hatiku masa tu..dan kelihatan pah, ma & nabila juga sudah mengalirkan air mata..bas pun berlalu..

pastu kitorang pun blah dari situ..tapi time tu still ada ag bas yg belum gerak..& ada juga yg sudah bertolak lebih awal ke lokasi masing2..pastu pah menghantar kitorang ke tempat tujuan masing2..aku & ma mengambil keputusan untuk breakfast di SdS..SdS lagi..hehe..sebenarnya da masuk McD da tapi cam x berkenan lak ngan breakfast dia..so aku ngan ma ambik keputusan untuk breakfast di SdS..pah pula menghantar nabila pulang..

cam wat karangan je post aku ni..haha..pape pun, semoga lina sentiasa ceria dan baik2 je kat sana..huhu..sama2 la kita doakan kesihatan dan kesejahteraannya di sana..insyaAllah..

p/s : pah, kte x ley post comment..cbe tgk kt setting..ps2 letak chat box skali aw & yg sme waktu dgnnya..men sruh2 je aku ni..hehe..

4 comments:

Anonymous said...

uh..
sob2..
sdeh..

- L -

Anonymous said...

mu nih jihan...

kot ye pun cover r sket...

eden bukan nanges giler pun...

just air mate ni bergenang je...

kui3...

watever pun...
mmg sedey mse tu...
when i see lina...
can't hold it anymore...
huhuhuhu....
miss her...isk3..

p/s:windu la mse kte wat kek sesame dlu...huuu....

Al Falah Al Has said...

hehehe...

korg smue nges ea...

kui3..

tpkn mmg sdeh r...

pas ni nk gduh ngn sape??

lina dah x de..

tp postif k..die gi berjuang..haha

aMiR;sYa said...

dah2...
jgn nanges2 lagik!!
gue nggak suke deh....
hahhahaha....=p